El dia 25 de setembre, coincidint amb la celebració del Dia Mundial del Farmacèutic, l'Alt Comissionat per a la Marca Espanya, Carlos Espinosa, el secretari general de Sanitat i Consum, Faustino Blanco, i el president del Consell General de Col·legis Oficials de Farmacèutics, Jesús Aguilar, van presentar la campanya audiovisual 'Una farmàcia que marca'. L'objectiu de la campanya és la difusió de l'excel·lència del model farmacèutic espanyol, un exemple per a molts països del món per la seva innovació, qualitat i proximitat a la societat.
Durant l'acte de presentació, que va comptar amb el vocal Tomàs Muret en representació dels apotecaris balears, va tenir lloc també la signatura de la renovació del conveni de col·laboració que hi ha entre les dues entitats. L'objecte de l'acord és l'impuls d'iniciatives i activitats conjuntes que contribueixin a donar a conèixer el servei sanitari prestat per les farmàcies espanyoles, el seu model de col·laboració amb el Sistema Nacional de Salut i el nivell de servei assistencial i de millora de la salut pública que proporcionen a la població.
Entre les activitats de promoció del model espanyol s'emmarca la nova campanya, vertebrada per una peça coral que recull el testimoni de diferents farmacèutics i farmacèutiques i ofereix un relat al voltant de la vessant més humana de les farmàcies a Espanya. A més, per a la seva difusió en xarxes socials i altres plataformes digitals, s'han creat quatre minipíndoles documentals amb històries reals, protagonitzades per quatre professionals diferents i alguns dels seus pacients.
L'Alt Comissionat per a la Marca Espanya, Carlos Espinosa va destacar que l'organització farmacèutica espanyola "és exemplar" i va assenyalar tres valors que caracteritzen aquest model: "innovació, qualitat i proximitat, atributs també de la Marca Espanya". A més, va subratllar la important tasca social que les farmàcies compleixen amb la ciutadania com a part imprescindible del Sistema Sanitari espanyol, considerat un dels millors del món.
Per la seva banda, el secretari general de Sanitat i Consum, Faustino Blanc, va agrair la important tasca dels farmacèutics, que "arriben on gairebé ningú arriba", i el seu treball col·laboratiu amb el Sistema Sanitari: "contribueixen a la seguretat de l'ús del medicament i a la qualitat de la prestació ". Finalment va assenyalar que "com a país, ens hem de sentir molt orgullosos de la nostra farmàcia perquè és modèlica i representa els millors valors de la Marca Espanya".
Finalment el president del Consell General de Col·legis Oficials de Farmacèutics, Jesús Aguilar, va definir la farmàcia com a "element vertebrador" de la geografia espanyola i va subratllar el seu paper assistencial i accessible a tots els ciutadans ". "La xarxa espanyola de Farmàcia és la més gran i més important d'Europa, amb 47 farmàcies per cada 100.000 habitants, enfront de la mitjana de 25 de la Unió Europea", va afirmar.
Un model de qualitat
El nostre sistema farmacèutic és un exemple per a molts països per la seva innovació, qualitat i proximitat a la societat. Pioner en la implantació de la recepta electrònica, el model espanyol facilita la connexió i interoperabilitat entre tots els punts de l'atenció sanitària. De fet, Espanya és el país europeu que més farmàcies té per persona. El 99% de la població disposa d'un establiment a prop de la seva residència, i aproximadament el 65% situats fora de les capitals de província, dels quals 2.089 es troben situats en localitats de menys de 1.000 habitants. A això cal afegir el servei de guàrdia, que estableix un nombre de farmàcies que atenen les urgències de tota la població espanyola durant les 24 hores del dia els 365 dies de l'any.
Per exercir el seu comès, el sector compta amb una àmplia plantilla de 80.000 professionals, dels quals més de 50.000 són farmacèutics, que estan repartits al llarg d'una xarxa assistencial de 22.046 farmàcies comunitàries. Un teixit sanitari que es completa amb 261 hospitals amb servei de farmàcia, 3.053 centres de salut i 10.144 consultoris locals.
L'estabilitat és un dels grans factors de la professió amb un 91% de contractes indefinits. Així mateix, sobresurt una alta taxa de personal qualificat, ja que el 59% dels treballadors són llicenciats. O, millor dit, llicenciades perquè el 74% dels farmacèutics són dones. A més, un 51,5% de tots els professionals de farmàcia són menors de 44 anys.
A més de l'adquisició, custòdia, conservació i dispensació de medicaments, productes sanitaris i de parafarmàcia, els farmacèutics espanyols també duen a terme un ampli ventall d'activitats enfocades a la prevenció sanitària. I és que el consorci de farmàcies espanyol organitza anualment diverses campanyes d’educació sanitària dirigida a la població i organitzades conjuntament amb les administracions públiques.
La farmàcia espanyola és a més coneguda per la seva professionalitat. El farmacèutic, com a expert en el medicament, s'implica en la salut dels ciutadans mitjançant la prestació de serveis: en la prevenció, en el consell sanitari, en l'adherència als tractaments o en el seguiment farmacoterapèutic. Serveis farmacèutics que estan demostrant ser eficaços, en millorar la salut dels pacients, i eficients en generar estalvis al sistema sanitari.
Vídeo
Podeu veure el vídeo de la campanya "Una Farmacia que Marca" al següent enllaç:
https://www.youtube.com/watch?v=CRN2VkgSoOc